۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۲۰۱۵۵

افزایش مصرف انرژی در چین بر اثر ویروس کرونا

پژوهشگر حوزه انرژی گفت: به نظر می‌رسد مصرف خانگی چین در بخش انرژی رشدی غیر ملموسی در بحرنویروس کرونا داشته است.
افزایش مصرف انرژی در چین بر اثر ویروس کرونا
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، صادق مردانی در خصوص افت ۳ میلیون بشکه‌ای تقاضای روزانه نفت چین در پی ویروس کرونا اظهار کرد: کاهش ۳ درصدی چین در زمینه نفت بخاطر ویروس کرونا بحثی عادی و قابل تصور است؛ زمانی که این بیماری در کشوری بزرگ مانند کشور چین رخ داد، به دلیل جمعیت بالا و بازار مصرفی بزرگ مردم قرنطینه شدند؛ همچنین وجود این بیماری روی نیروی کار و استفاده کارخانه‌ها از انرژی اثری مستقیم دارد.

وی ادامه داد: اثر آن به این صورت است که نیروی کار نمی‌تواند از منزل خود خارج شود و مصرف خانگی آن رشد می‌کند، اما مصرف صنعتی آن کاهش پیدا می‌کند؛ از طرفی این کشور با افت تولید مواجه می‌شود.

مردانی بیان کرد: ممنوعیت رفت و امد در یک کشور ناخوداگاه موجب کاهش مصرف بنزین در آن منطقه می‌شود؛ شهر‌های صنعتی چین در بخش تولید به دلیل کساد شدن بازار خود، میزان تولیدات خود را کاهش می‌دهند.

وی در رابطه با بخش واردات گفت: به دلیل قرنطینه بودن مواد غذایی واردات بسیار سخت شده است و همین مسئله می‌تواند در افت مقدار زیادی از نفت در این کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: بیماری کرونا در اقتصاد چین به خصوص نفت در این کشور تاثیر زیادی داشته است وتوانسته به راحتی اقتصاد را در این کشور مختل کند؛ همچنین به نظر می‌رسد مصرف خانگی چین در بخش انرژی رشدی غیر ملموس داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی