۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۲۰۱۴۷

آماده‌باش ملی حفاری برای مقابله با «کرونا»

سرپرست فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران از اقدامات پیشگیرانه و تدارک ملزومات بهداشتی و درماني در موقعیت های عملیاتی و پشتیبانی شرکت در خصوص ویروس کرونا خبر داد.
پریسا قاسمی
پریسا قاسمی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  پریسا قاسمی با اشاره  به پراکندگی موقعیت های عملیاتی شرکت در مناطق خشکی و دریایی، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، سلامت کارکنان به جّد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت می باشد.

وی افزود: با وجود اینکه هیچگونه مورد مشکوک این ویروس که در کشور چین و چند کشور دیگر شایع گردیده در کشورمان مشاهده نشده است، با این حال اقدامات لازم  و آمادگی کامل برای پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی اظهار کرد: در این ارتباط  رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی شهید چمران  و بهداشت و درمان صنعت نفت به طور مستمر در جریان است و آخرین توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی در محیط های کاری لحاظ می گردد.

سرپرست فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: هم‌ اینک از سوی این واحد هفت هزار قلم تجهیزات پیشگیرانه از قبیل ماسک های فیلتر دار N95، سه لایه و معمولی، دستکش های یک بار مصرف،  محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح در اختیار مراکز فوریت های پزشکي مناطق عملیاتی شرکت قرار داده شده است.

وی افزود: همجنين امکانات  و اقلام مورد نياز اختصاصی به اندازه مناسب و نياز به پزشکان و کادر درمانی مستقر در دستگاه های حفاری در حال ارسال مي باشد و علاوه بر داروهاي معمول  با توجه به نقش مكمل ها ( ويتامين سي )  در بالا بردن مقاومت بدن  در برابر بيماري هاي ويروسي نظیر  آنفولانزا نيز تا پايان فصل سرما جز سبد دارويي قرار گرفت .

قاسمی اظهار کرد: همچنین تمامی پزشکان و پرستاران مستقر در پایگاه های فوریت های پزشکی در موقعیت های عملیاتی ملزم به تشکیل کارگاه های آموزشی برای کارکنان گردیده و مقرر شد هر گونه علایم سرماخوردگی های شدید و آنفولانزا را ضمن هماهنگی با ستاد فوریت های پزشکی شرکت بررسی و در صورت نیاز نسبت به اعزام بیمار  به مراکز درمانی مبادرت نمایند.

سرپرست فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: در همین ارتباط جلسات  هفتگی در ستاد فوریت های پرشکی برای بررسی و بازنگري  این موضوع برگزار و کمیته ای به این منظور تشکيل  شده که تمامی دستگاه های حفاری و مراکز کارگاهی و پشتیبانی را تحت کنترل و نظارت دارد.

وی اطلاع رسانی، تهیه و توزیع  پوسترهای آموزشی در سطح  واحدهای ستادی و عملیاتی، پیام های بهداشتی را بخش دیگری از اقدامات به عمل آمده در راستای آگاهی بخشی به رعایت بهداشت فردی و عمومی از سوی فوریت های پزشکی شرکت برشمرد.

قاسمی یادآور شد: درزمان حاضر ۱۲۹ پزشک و پرستار  و ۱۲۷ تکنسین فوریت های پزشکی به صورت اقماری بر روی دستگاه های حفاری خشکی و دریایی  و حوزه  ستادی شرکت مشغول انجام وظیفه می باشند.

کرونا ویروس ها دسته شناخته شده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مختلفی از سرما خوردگی تا سندروم حاد و شدید تنفسی  را تولید می کنند.

یکی از خصوصیات ویردس کرونا تغییر شکل و ایجاد گونه جدید است که باعث بروز اپیدمی های منطقه ای و گاه جهانی می شود. از جمله علایم این ویروس آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، سردرد، تب و در موارد شدید مشکلات گوارشی مثل اسهال، نارسایی های تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه است.

این بیماری می تواند از طریق تماس انسان با انسان ، انسان با حیوانات و همچنین سطوح آلوده سرایت  کند و از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به آن رعایت نکات و توصیه های بهداشتی می باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی