۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۲۰۱۳۴

ادامه کاهش قیمت نفت مساوی با افزایش تنش در خاورمیانه

نشریه فوربس در گزارشی کوتاه با اشاره به کاهش بهای نفت در ماه های اخیر و استناد به گزارش‌های تاریخی سال‌های قبل، مدعی شد که ادامه کاهش قیمت نفت در خاورمیانه منجر به افزایش تنش در این منطقه خواهد شد.
ادامه کاهش قیمت نفت مساوی با افزایش تنش در خاورمیانه
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، نمودارها همچنان از کاهش قیمت نفت حکایت دارد. بهای نفت به زبان ساده به درجات پایینی تنزل یافته و رشد مختصری در آن دیده می شود.

دو نمودار زیر داستان را توضیح می‌دهد

چرخه ماهانه نفت
​​​​این چرخه در سال ۲۰۲۰ سقوط می کند

چرخه ماهانه نفت با «فروش فروش قلابی»
چرخه ماهانه به طور مستقیم رو به پایین است و نمودار میله ای ماهانه نیز هشدار به اصطلاح قلاب مانندی مبنی بر فروش ارائه می دهد. این نوع نشانه ها زمانی که به طور ماهانه رخ دهد، بسیار قدرتمند هستند.

قلاب عبارت است از یک جهش جدید رو به بالا که در پایین ترین سطح خود تمام شده و نشست می کند. این اتفاق آخرین بار در جولای ۲۰۰۸ رخ داد؛ زمانی که جهشی عظیم به رکود بازار منجر شد(همانطور که در نمودارها مشخص است.)

در فاصله ۶ ماهه از جولای ۲۰۰۸ به بعد، قیمت نفت  ۶۶ درصد کاهش یافت. در سال ۲۰۲۰ به احتمال زیاد ۴۵ و ۳۴ دلار نقطه پایانی این افت شدید قیمت خواهد بود. این پیش بینی با دورنمای سیاسی تلاقی پیدا می کند و بر اساس اتفاقات سیاسی گذشته که مبنای آن گزارش رویدادهای تاریخی سالانه است، شکل می گیرد.

براساس این پیش بینی ها، سال ۲۰۲۰ برای خاورمیانه سالی بی ثبات با محوریت عربستان سعودی و ایران خواهد بود. کشورهای نفت خیز و غنی منطقه خلیج فارس که پس از افزایش قابل توجه قیمت نفت در ابتدای سال ۲۰۰۸ تهییج شده بودند، ولخرجی کرده اند. بسیاری از پروژه های عظیم آغاز به کار کرد و نقدینگی به اصطلاح آب رفت.

فوربس گزارش خود را با این نتیجه گیری پایان می دهد: بهای بسیار پایین نفت تنها باعث افزایش تنش در این منطقه خواهد شد.

منبع: ایبنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی