۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۲۰۰۷۴

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۱۱

یمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 2.5 درصدی در جلسه قبل امروز با 90 سنت جهش به 59 دلار و 19 سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۱/۱۱
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در حالی که سازمان بهداشت جهانی ضمن اعلام وضعیت فوق العاده بین المللی در مورد گسترش ویروس کرونا با محدودیت ها در زمینه سفر و تجارت مخالفت کرد، قیمت نفت پس از کاهش شدید اوایل هفته امروز شاهد جهش بود.
در حالی که سرمایه گذاران و تجار نگران میزان تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی هستند، قیمت نفت از ابتدای هفته تا روز پنجشنبه حدود 4 درصد کاهش یافته و به پایین ترین رقم 3 ماه گذشته رسیده بود، اما روز جمعه قیمت ها ترمیم شد.
ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: «سازمان بهداشت جهانی حالت فوق العاده جهانی اعلام کرده اما مهمتر اینکه این سازمان گفته اعمال محدودیت های سفر و تجارت ضروری نیست.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 2.5 درصدی در جلسه قبل امروز با 90 سنت جهش به 59 دلار و 19 سنت رسید. قیمت نفت برنت همچنان از ابتدای هفته جاری تاکنون 2.5 درصد افت داشته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 2.2 درصد کاهش یافته بود، امروز با یک دلار و 3 سنت افزایش به 53 دلار و 17 سنت رسید اما با این وجود نسبت به ابتدای هفته 1.9 درصد کاهش قیمت را نشان می دهد.
سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در چین که تاکنون بیش از 200 نفر را به کام مرگ کشانده و به بیش از 20 کشور شیوع یافته یک وضعیت فوق العاده بهداشت عمومی ایجاد کرده که مایه نگرانی بین المللی است.
به رغم اعلام سازمان بهداشت جهانی و ترمیم نسبی قیمت نفت، تحلیلگران همچنان محتاط اند و نسبت به کاهش بیشتر قیمت نفت در صورت ادامه شیوع ویروس هشدار می دهند.
مویا افزود: «قیمت نفت در ماه ژانویه 13 درصد کاهش داشته و به رغم خوش بینی امروز در مورد احتمال مهار کرونا، همچنان آسیب پذیر خواهد بود.»
دولت ایتالیا تصمیم گرفته تمام پروازها میان این کشور و چین را متوقف کند و ایرلاین های مهم بین المللی نظیر ایرفرانس، آمریکن ایرلاینز و بریتیش ایرویز پروازها به شهرهای چین را متوقف کرده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی