۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۲۰۰۷۲

شرکت نفتکش چینی رفع تحریم می شود

منابع آگاه بامداد جمعه (به وقت تهران) مدعی شده‌اند دولت آمریکا احتمالاً به زودی تحریم‌های وضع‌شده علیه یک شرکت نفتکش چینی را که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده بود رفع خواهد کرد.
شرکت نفتکش چینی رفع تحریم می شود
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، دو منبع مطلع بامداد جمعه (به وقت تهران) مدعی شده‌اند ایالات متحده آمریکا ظرف چند روز آینده احتمالاً تحریم‌ها علیه بخش‌هایی از شرکت «کاسکو» چین که واشنگتن آن را به حمل و نقل نفت ایران متهم کرده، رفع خواهد کرد. 
یک منبع در این شرکت چینی که در زمینه  که در زمینه حمل نفت، ترابری دریایی و لجستیک فعالیت می‌کند به خبرگزاری انگلیسی رویترز گفت برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که «کاسکو» از فهرست تحریم‌های آمریکا خارج شده است. این منبع، علی‌رغم این گفت که کوسکو منتظر دریافت تماس‌های رسمی از طرف واشنگتن است. 
منبع دیگری که در لندن حضور دارد هم به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن عنوان کرده به زودی تحریم‌ها علیه این شرکت را رفع خواهد کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و وزارت خارجه این کشور هم هنوز به سئوال رویترز در این باره پاسخ نداده است. 
دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سپتامبر سال گذشته میلادی شعبه شرکت کوسکو در دالیان را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. این اقدام، کرایه حمل نفت را به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش داد. 
شرکت تابعه کوسکو در دالیان تنها ۴۰ نفت‌کش در اختیار دارد، اما اقدام واشنگتن موجب ایجاد این ابهام شد که آیا این تحریم‌ها برای ناوگان حمل و نقل شرکت مادر که ۱۰۰۰ کشتی در اختیار دارد نیز لازم‌الاجرا است یا خیر. 
وزارت خزانه‌داری آمریکا دو بار معافیت‌هایی صادر کرد تا به شرکت‌ها اجازه دهد به صورت تدریجی مبادلاتشان با شعب شرکت کاسکو را کاهش دهند. آخرین معافیت صادرشده از سوی واشنگتن روز ۴ فوریه به اتمام خواهد رسید. 
تنش‌های میان واشنگتن و پکن در پی امضای یک توافق تجاری اولیه در ماه میلادی جاری که به جنگ تجاری ۱۸ ماهه میان طرفین خاتمه داد رو به کاهش است.
یک منبع چینی که از جمله مشاوران شرکت کاسکو است گفت که مسئله تحریم واحدهای شرکت کاسکو یکی از مسائل مطرح‌شده در گفت‌وگوهای تجاری میان آمریکا و چین بوده است. 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی