۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۱۸۹۲۲

حضور پر بار پتروشیمی شازند در نمايشگاه پلاستيك تركيه - استانبول

در این دوره از نمایشگاه پتروشیمی شازند علاوه بر مذاکرات با مشتریان جدید سعی نمود دریچه ارتباط با مشتریان مصرف کننده نهایی یا اصطلاحا END USER را بگشاید   و از فرصت حضور در این نملیشگاه حتی برای محصولات شیمیایی خود نظیر اتانول آمین ها و اتوکسیلات ها و الاستومی هم استفاده کند.
حضور پر بار پتروشیمی شازند در نمايشگاه پلاستيك تركيه - استانبول
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک در تاریخ 4 تا 7 دسامبر 2019 در شهر استانبول ترکیه برگزار گردید.

در این دوره بیش از 600شرکت فعال در حوزه تولید و تجارت مواد اولیه در پایین دستی و همچنین تجهیزات شکل دهی پلاستیک  ها به عرضه محصولات و مصنوعات خود پرداختند.

بازار پلاستیک ترکیه از جمله بازارهای بین المللی است که علاوه بر مصرف ذاتی خود ،به عنوان هاب ترانسفر محصولات پتروشیمی به اروپا و آسیای میانه  محسوب می شود.تسهیلات خاص موجود در در این بازار نظیثر معافیت های مالیاتی در بعد صادرات مجدد ، وجودسیستم های انبار داری و لجستیک مکانیزه و پرتوان  به عنوان دروازه ورود به بازارهای اروپایی ،بهرهمندی از گستره وسیع و در عین حال معتبر مصنوعات پایین دستی در حوزه لوازم خانگی و خودرو سازی و نساجی و امکان انتقالات مالی در زمان کم از مهمترین مشخصات این بازار است که سبب می شود شرکت های تولید کننده محصولات پلیمری در خاورمیانه بویژه کشور عزیزمان ایران توجه خاصی به ح-ضور در این بازار داشته باشند.

متاسفانه گسترده تر شدن دایره جنگ اقتصادی چین و آمریکا که به صورت بسته شدن بازار چین بر مواد اولیه امریکا  و بسته شدن بازار امریکا به به محصولات پایین دستی چین به خصوص پلی اتیلن ها نمود یافته است سبب حضور محصولات امریکایی در این بازار بعضا با قیمت هایی حدود 60-100 دلار بر تن پایین تر از قیمت پیشنهادی محصولات ایرانی در این بازار بوده است و این موضوع سبب اهمیت بیش از پیش حضور فعال شرکت های  پتروشیمی ایرانی در این نمایشگاه از جمله پتروشیمی شازند می باشد.

پتروشیمی شازند نیز به نوبه خود و طبق رسم دیرین در این دوره از نمایشگاه استانبول حضوری فعال به عنوان غرفه دار داشته و ضمن دیداری دوباره با مشتریان خود سعی نموده دروازه های جدیدی در حوزه مشتریان جدید بویژه بخش های ترکیه-اروپا و همچنین حوزه کشورهای CIS  بگشاید.

در این دوره از نمایشگاه پتروشیمی شازند علاوه بر مذاکرات با مشتریان جدید سعی نمود دریچه ارتباط با مشتریان مصرف کننده نهایی یا اصطلاحا END USER را بگشاید   و از فرصت حضور در این نملیشگاه حتی برای محصولات شیمیایی خود نظیر اتانول آمین ها و اتوکسیلات ها و الاستومی هم استفاده کند.

لازم به ذکر است پتروشیمی شازند  علی رغم وابستگی خود به خوراک گران مایع ، به علت برخورداری از سبد گسترده محصولات خود که ظرفیت های تولید متوسطی دارند و همچنین مزیت نزدیکی به همسایگان شمالی کشور ، هم اکنون به عنوان الگویی از صنعت سودده و تاب آور در حوزه اقتصاد مقاومتی و پدافند غیر عامل شناخته می شود  ودر آخرین مصاحبه معاونت محترم وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم بر آن صحه گزارده است.

در این دوره نمایشگاه پتروشیمی شازند علاوه بر بازاریابی و معرفی محصولات خود سعی در ارتباط با دیگر شرکت های پتروشیمی ایران جهت ایجاد وحدت رویه در قیمت گذاری محصولات پلیمری نمود تا از رقابت مخرب شرکت های ایرانی با یکدیگر در این بازار جلوگیری به عمل آمده و استراتژی مشترکی جهت مقابله با رویکرد ضد قیمتی و دامپینگ محصولات آمریکایی در بازار ترکیه اتخاذ گردد.
 
از دیگر موارد بسیار مهم در بازار ترکیه ،تعرفه شش و نیم درصدی ورود محصولات پتروشیمیایی ایران به ترکیه است که جای دارد دولت محترم در سطحی بلند پایه ، ضمن مذاکره با مقامات ترک به کاهش نرخ آن اهتمام ورزند تا محصولات ایرانی قادر به رقابت با محصولات دیگر کشورها از جمله کره جنوبی با تعرفه صفر درصد و مصر با تعرفه صد در صد در این بازار باشند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


Alireza
سلام درود بر مرد خستگی ناپدیر جناب اقای مهندس جمشیدی جوان با پشتکار توانمند با صداقت ودست پاک که تمام تلاش خودش را در مدیریت بازرگانی پتروشیمی شازند گذاشته با ارزوی موفقیت هرچه بیشتر برای ایشان ومجموعه پتروشیمی شازند اراک
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی