۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۱۵۷۳۸

پیشنهاد وزارت نیرو درباره برق مصرفی ارزرمزها

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز استخراج از ارزهای دیجیتالی پس از کسب پروانه از مراجع ذیربط می‌توانند به شرکت‌های توزیع یا برق منطقه‌ای بسته به میزان تقاضا مراجعه نمایند تا نحوه اتصال انها به شبکه سراسری برق مشخص شود.
مصطفی رجبی مشهدی
مصطفی رجبی مشهدی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه پیشنهاد شده برق مصرفی برای استخراج ارزرمزها معادل برق صادراتی محاسبه شود، گفت: امکان شناسایی مراکز تولید ارزرمزها با توجه به مصرف بالای برق آنها وجود دارد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره امکان شناسایی محل‌ها یا خروجی‌هایی که از برق موجود در آن برای تولید رمز ارزها استفاده می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در بسیاری از موارد از برق غیرمجاز برای تولید این رمز ارزها استفاده می‌شود، برابر آئین تکمیلی تعرفه‌ها باید نسبت به قطع آن اقدام کرد.

وی افزود: شناسایی این مراکز با توجه به مصرف بالای برق آنها امکان پذیر است. در صورت شناسایی این موارد نسبت به قطع برق آنها اقدام می‌شود و در صورتیکه خسارتی به شبکه یا سایر مشترکین وارد شده باشد، این خسارت از مالک برابر قانون اخذ خواهد شد. در حال حاضر تعرفه این دسته از متقاضیان از طرف وزارت نیرو به هیأت دولت پیشنهاد شده است و در کمیسیون‌های تخصصی در حال رسیدگی است و به محض ابلاغ آن اطلاع رسانی خواهد شد. وزارت نیرو پیشنهاد داده تعرفه این بخش معادل برق صادراتی باشد.

وی اظهار کرد: مراکز استخراج از ارزهای دیجیتالی پس از کسب پروانه از مراجع ذیربط می‌توانند به شرکت‌های توزیع یا برق منطقه‌ای بسته به میزان تقاضا مراجعه نمایند تا نحوه اتصال انها به شبکه سراسری برق مشخص شود.

به گفته این مقام مسؤول یکی راه کارهای احتمالی برای شناسایی مصرف کنندگان برق برای تولید ارزهای دیجیتال بررسی میزان مصرف قبض‌ها به صورت مقایسه‌ای در دوره زمانی مشخص است. به طور مثال میزان مصرف برق یک واحد دولتی، خصوصی، تولیدی و… در حد فاصل فروردین تا خرداد سال جاری را با مدت مشابه سال گذشته بررسی کنیم که البته استخراج این رقم به تنهایی نمی‌تواند دال بر تولید رمز ارز باشد و پس از بازدید و شناسایی قطعی اقدام قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی