۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۱۱۵۷۰۵

خبر خوش وزیر ارشاد برای خبرنگاران

صالحی گفت: مذاکره شد که ذینفعان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خبرنگاران و هنرمندان نیزهستند شامل طرح تامین مسکن کارکنان دولت شوند.
سیدعباس صالحی
سیدعباس صالحی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به خبرنگار ایرنا که آیا خبرنگاران و هنرمندان هم شامل طرح مسکن کارکنان دولت می‌شوند؟ پاسخ داد: تمامی ذینفعان این وزارتخانه از جمله خبرنگاران نیز مشمول این طرح خواهند شد.
 
«سیدعباس صالحی» روزچهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزی نهای انجام گرفته با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح تامین مسکن کارکنان دولت، افزود: مذاکره شد که ذینفعان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خبرنگاران و هنرمندان نیزهستند شامل این طرح شوند.
 
براساس قانون ساماندهی زمین و مسکن و قانون پس‌انداز مسکن، طرح تامین مسکن کارکنان دولت (تام کاد) که مورد تاکید رئیس‌جمهوری است، بزودی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

طرح تامین مسکن کارکنان دولت به این شیوه برنامه‌ریزی شده است تا کارمندان دولت وجوانانی که درخدمت دولت هستند از بدو خدمت از حقوق ماهیانه آنها کسر و به صندوقی واریز شود تا بعد از مدت زمانی مشخص کارمندان دولت صاحبخانه شوند.

فقط کاغذ فرهنگی مشمول ارز دولتی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فقط کاغذ فرهنگی که شامل کاغذ مطبوعات و کاغد کتاب‌های غیر درسی است ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت می‌کنند بقیه کاغذها شامل ارز کالاهای نیمایی می‌شوند.

صالحی با تشریح فعالیت‌ها و کارهای انجام گرفته درخصوص واردات کاغذ، گفت: در سال‌های گذشته سالانه ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزارتن کاغذ به نرخ ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون دلار وارد کشور می‌شد.

وی افزود: مجموع ارزی که در سال ۹۸ برای برای کاغذ فرهنگی (کاغذ مطبوعات و کتاب)، ۸۰ هزارتن معادل ۸۰ میلیون دلار است و کاغذ فرهنگی در مجموع کالاهای اساسی قرار دارد بقیه شامل کالاهای غیر اساسی و مشمول کالاهایی ارز نیمایی است.
 
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در سال ۹۷ کل کاغذ مشمول کلاهای اساسی بود اما در سال ۹۸ فقط کاغذ کتاب و مطبوعات شامل کالاهای اساسی است و ارز چهارهزار و ۲۰۰ می‌گیرد و مجموعه ارز در اختیار ۸۰ میلیون دلار است.

صالحی با اشاره به این تغییر گفت: این تفاوت، در مسیر تصمیم گیری و سامانه اتفاقاتی را ایجاد کرده است، اما تا پایان خرداد، ۲۵ هزار تن کاغذ معادل ۲۵ میلیون دلار از سوی سامانه‌ها تأیید شده که ۹ هزار تن کاغذ مطبوعات و ۱۵ و ۵۰۰ هزار تن متعلق به حوزه کتاب است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی