۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۱۱۶۰۵

گام بلند شستا و تاپیکو در جوانگرایی و بومی گزینی

طی روزهای اخیر، با دستور دکتر شریعتمداری وزیر رفاه مبنی بر استفاده از مدیران متخصص و شایسته در مناصب مدیرعاملی شرکتهای زیر مجموعه این وزارتخانه، نوید روزهای خوش در این صنعت پیشرو به مشام رسید.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   یکی از صنایع مهم، استراتژیک و درآمدزا در جهان و بویژه کشور ما صنعت پتروشیمی می باشد که پس از انقلاب شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش آن بوده ایم، به گونه‌ای که موجب رشد و توسعه ی صنایع دیگری همچون خودرو، لوازم خانگی و دیگر موارد گردیده و اشتغالزایی بسزایی نیز داشته است.

 اما نکته ی قابل تأمل در آن بخصوص در مقاطعی که دچار افت و مشکلات گردیده، نشان از آن داشت که این صنعت نیز، گرفتار و اسیر لابی گری، سیاست زدگی و فرصت طلبان شده، که با کمی دقت نمودش را در بسیاری از انتصابات میتوان به عینه مشاهده کرد.

  طی روزهای اخیر، با دستور دکتر شریعتمداری وزیر رفاه مبنی بر استفاده از مدیران متخصص و شایسته در مناصب مدیرعاملی شرکتهای زیر مجموعه این وزارتخانه، نوید روزهای خوش در این صنعت پیشرو به مشام رسید.

نمونه های عینی آن در شرکت های شستا و تاپیکو به منصه ی ظهور رسید:

 ۱-انتخاب مهندس محمدجواد بدری به عنوان مدیر عامل پتروشیمی فن آوران با 43 سال سن؛ جوان و بومی خوزستان و دانش آموخته ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر

۲- انتخاب مهندس محسن علوی عطا آبادی به عنوان مدیر عامل پتروشیمی آبادان با ۴۴ سال سن؛ جوان و بومی خوزستان

۳- انتخاب مهندس وحید نام نیک به عنوان سرپرست پتروشیمی غدیر؛ با ۳۶ سال سن؛ جوان و بومی و دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر.

این انتخاب ها، امیدواری های فراوانی ایجاد کرده است که مدیران عامل شستا و تاپیکو تصمیم بر آن گرفته اند که به دور از لابی های پیچیده ی سیاسی و رانت خواری و نادیده گرفتن ژن های برتر و سفارش شده؛ جوانان خوشفکر بومی را از میان پرسنل شاغل همان شرکت ها؛ به عنوان مدیر عامل برگزینند.

 همانگونه که مورد سفارش و تاکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از مدیران جوان و متخصص در به دست گرفتن مسئولیت ها در دهه چهارم انقلاب اسلامی می باشد، و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و شعار جوانگرایی؛ تحقق وعده ی شریعتمداری بر جوانگرایی و بومی گزینی در خور تقدیر است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی