۰
۱۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۰۴۶۱۵

مدیریت ناکارآمد شرکت نفت و گاز پارس

شرکت نفت و گاز پارس به عنوان پیشقراول شرکت ملی نفت در اجرای پروژه های کلان استراتژیک در بزرگترین میدان گازی جهان، متاسفانه در دوران مدیریت مشکین فام حال رو روز خوبی ندارد. در حالی که به گواه همه کارشناسان و حتی پرسنل این شرکت، که معتقدند ایشان، توانایی لازم مدیریت برای هدایت این مجموعه را ندارد چگونه می تواند به عنوان نامزد اصلی سکانداری شرکت ملی نفت ایران جانشین کاردر شود. وزیر نفت باید به دنبال گزینه ای کارآمد، متخصص و متعهد برای مدیریت شرکت ملی نفت باشد و به هیچ وجه نباید تسلیم فشار و لابی افراد ضعیف و نالایق قرار گیرد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،شرکت نفت و گاز پارس به عنوان پیشقراول شرکت ملی نفت در اجرای پروژه های کلان استراتژیک در بزرگترین میدان گازی جهان، متاسفانه در دوران مدیریت مشکین فام حال رو روز خوبی ندارد. در حالی که به گواه همه کارشناسان و حتی پرسنل این شرکت، که معتقدند ایشان، توانایی لازم مدیریت برای هدایت این مجموعه را ندارد چگونه می تواند به عنوان نامزد اصلی سکانداری شرکت ملی نفت ایران جانشین کاردر شود. در همین ابتدای امر لازم است به صورت مبسوط به برخی سوء مدیریت های ایشان که خسارت قابل توجهی به بیت المال زده اشاره شود. در سال 1383، قراردادی امضا شد که شرکت اورینتال اویل کیش ضمانت نامه 30 میلیون دلاری بابت آن داده بود. در سال 93 دادگاه حکم داد که فورا ضمانتنامه این قرارداد ضبط و دیون دولتی ضمانتنامه وصول شود اما با روی کار آمدن مشکین فام هیچ گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و مسکوت ماند. در اقدامی خسارت بار دیگر، برای لوله های فازهای 15 و 16 که فازهای استراتژیک است تاکنون بیش از دو سه بار به صورت نامشخص هزینه شده اما هنوز به دلیل نصب لوله های بی کیفیت با تمام ظرفیت وارد مدار تولید نشده است. سوالی که مطرح است چرا باید لوله های این فازها تاکنون چندین بار بترکد. فراخوانی هم اکنون در سایت شرکت نفت و گاز پارس قرار دارد که برای قرارداد مناقصه 35 میلیون یورویی تعمیر خطوط لوله (بابت جکت های میدانهای پارس جنوبی، پارس شمالی، گلشن و فردوسی) است اما ناگفته پیداست که به غیر از پارس جنوبی در سایر میدانها اصلا سکویی وجود ندارد! از ویژگیهای مدیریتی مشکین فام می توان به تصمیمات شتابزده و غیر کارشناسی، رفتار تکبرآمیز با مدیران زیر مجموعه خود، سپردن مسوولیتهای متعدد به یک مدیر، و از همه عجیب تر ایجاد مسوولیتهای موازی در پروژه ها که باعث شده تعداد زیادی خود را همه کاره و برخی نیز علیرغم داشتن مسوولیت خود را هیچکاره بدانند. از این دست موارد بسیار می توان ذکر کرد. با این تفاسیر در ادامه مصادیقی که بیانگر کارنامه ناموفق مشکین فام در مدیریت نفت و گاز پارس را می توان به شرح ذیل بیان کرد. عدم توجه جدی به اصول HSE، افزایش حوادث شغلی و صنعتی، عدم مستندسازی و پنهانکاری حوادث، نبود برنامه و استراتژی عملیاتی لازم  برای مقابله با افت شدید فشار مخزن که در برخی فازها آغاز شده است. فساد و رانت در قراردادهای خرید ابزار دقیق و کالا به گونه ای که برخی قراردادها با ترک تشریفات مناقصه برگزار شده است و صدها هزار یورور برای فرد مسوول سوء استفاد مالی داشته است. وجود جنگ قدرت و باندبازی در شرکت عدم پاسخگویی و انعطاف لازم مدیریت تحت امر و روابط عمومی در قبال رسانه ها عدم اجرای یک برنامه کارآمد برای پیوست محیط زیست و سلامت و مهار فلرهای گازی طولانی تر شدن فاز 2 نیروگاه پارس جنوبی به دلیل سوء مدیریت تاخیر در اجرای فازهای باقیمانده پارس جنوبی که منجر به برداشت تجمعی بیشتر طرف قطری شده است نداشتن گزینه جایگزین برای شرکت توتال در فاز 11 به گونه ای که هیچکدام از شرکتهای CNPC و پتروپارس قادر به توسعه و تکمیل این فاز نخواهد بود. نبود برنامه راهبردی و عملیاتی شرکت در استفاده فناوریهای نوین برای تبدیل گاز به جی تی ال و فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر.   با توجه به مطالب فوق، وزیر نفت باید به دنبال گزینه ای کارآمد، متخصص و متعهد برای مدیریت شرکت ملی نفت باشد و به هیچ وجه نباید تسلیم فشار و لابی افراد ضعیف و نالایق قرار گیرد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناشناس
دستتون درد نكنه خدايي كه تنها رسانه اي هستين كه دل نترس دارين و واقعيت هارو ميگين انشالله هميشه پايدار باشيد
در پناه خدا
مشکین فام
احسنت به این مطلب،اصلا مشخص نیست مشکین فام تا همینجا هم چطور اومده بالا ، با وجود ایشان تا جند مدته دیگه باید در نفت و گاز پارس رو هم گل بگیرن
محمد
اضافه کنید:
-عدم توانایی در تکمیل چهار دستگاه مخزن روزمینی( بسیار ساده )در نزدیکی ساحل که باعث پایین آمدن ظرفیت ذخیره سازی کاندنسیت گردیده و هزینه های شناوری را افزایش داده است.
-به کار گیری یک نفر به عنوان مجری برای دو پروژه عظیم(فازهای 14 و19 ) به ارزش قراردادی حدود 16 میلیارد دلار.
-انتصاب یک نفر به عنوان مدیر و مجری سه بخش بسیا رمهم:1-مدیر مهندسی و ساختمان2-مجری فاز 12(باسابقه بسیاربدکه یکی از سکوهای ان مطلقا کار نمیکند3-مجری فاز11.فرد مذکور رتبه پایین سازمانی برای اشغال پست های فوق را دارند.مسایل بداخلاق مالی ایشان در این سایت وزین قابل ذکر نیست.
-ارجاع مدیریت فازهای عظیم فرزاد گازی به یک خانم جوان با سابقه بسیار کم و بدون سابقه اجرایی.
-سپردن مدیریت فاز عظیم20و21 و واحد مهم مدیریت عملیات به یک نفر.
-به کار گیری افراد بسیار جوان به عنوان مشاور و نماینده مدیرعامل که همگی وابسته به مسیولین هستند.
-به کار گیرش حداقل 6بازنشسته به عنوان پدر معنوی و بازوهای مشورتی در سمت های گوناگون
...........
احمد
احسنت احسنت احسنت وقتي شعبانپور ميرودچه كسي جايگزين ميشود؟!!!!خدا وكيلي مديريتهاي بعدشعبانپور رابررسي كنيد چه كساني راجايگزين نموده حقوقي قراردادها/ بازرسي / بازرسي فني/ برنامه ريزي/ منابع انساني/ حراست/ روابط عمومي/ عمليات خداوكيلي خسته شديم هرچندبي فايده است ولي بخاطرخداايشون ازصنعت نفت كناربگذاريد ديگه بس است
منصف
آقای مشکین فام چند ویژگی برجسته داره که تمام دوستان و دشمنانش به اون معترف هستن:
اول اینکه از نظر مالی و اخلاقی و اعتقادی بسیار آدم سلام و دست پاک و مومنی است و به شدت هم فسادستیز. در هیچ پیامی هم هرگز کسی کوچکترین شائبه یا تهمتی در این زمینه به اون وارد نکرده و نمیتونه وارد کنه. دستگاههای نظارتی همگی به این امر کاملا واقف هستن. خونه زندگیش در طول این سالها تو همون جنوب شهر مونده و تغییری نکرده.
دوم اینکه فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه شریف و بسیار با سواد و مسلط به کار است.
سوم اینکه آدم شجاع و چابک و تصمیم گیریه.
چهارم اینکه بسیار پیگیره و در کارش جدی و تا به نتیجه نرسونه رها نمیکنه.بیشترین تعداد سکو و پالایشگاه و افزایش تولید پارس جنوبی در دوران کوتاه مدیریت ایشون راه افتاده.
اتهاماتی که تو این متن هست خودش نشون میده چقدر دست دشمنان و منتقدینش خالیه. صرفا گفتن بکارگیری افراد و... با یه مشت تهمت کلی که نشون میده اونایی که دستشون کوتاه شده از چی ناراحتن.افت فشار مخزن و جی تی ال و تحریم امریکا و رفتن توتال و...مگه موضوعی فردی است که یه نفر تو یه شرکت فرعی بتونه حلش کنه، هرچند جی تی ال واقعا خنده دار بود. طرحی ۲۰ میلیارد دلاری با تکنولوژی‌ وتجهیزات خاص اونم تو این شرایط!!!
مستندسازی و ایمنی و بهبود محیط زیست رو که تماما ایشون شروع کرده و همه در حال جمع بندی واسه اجرا هستن.
كارشناس نفت گاز
دمت گرم كه حداقل پيامهاي كساني كه فقط كارراميشناسندنه ادمارامينويسيد ايكاش حضوري هم ميامديدتومنطقه تا خودتان شاهدوضع اسفبارنفت وگازبوديد محمداقامجري فازهارانگفتي افت كارهارا نگفتي هرچنداقابان مطلع هستنداگه كس ديگربيايددست همشون روميشه پس كي بهترازاين ماشين امضاوبهترين بله قربان
ستارپور
سلام...آقای مشکین فام جز تضعیف ساختارهای مهندسی وحذف نفرات کارآمد در نفت وگاز پارس کار دیگری نکرده وجای تعجب است که تا حالا هم رشد عجیب وغریبی کرده واز یک کارشناس صفر وحسود به این نقطه رسیده است...مقام عالی وزارت واقعا به کجای این فرد دلخوش کرده ،خدا می داند...اما همچین آدم پاکدستی نیست واز مدتها قبل شایعه نزدیکی ایشان به شرکتهای لایسنسور واحدهای شیرین سازی گاز نظیر شرکت پروسرنان واکسنس فرانسه ورد زبانها بوده...حالا برخی از ایشان دفاع میکنند احتمالا خود را به خواب زده اند
Jalal
با سلام از مديران محترم سايت خواهشمندم در يك نظر سنجي جديد وضعيت شركت نفت وگاز پارس از نظر
نيروي انساني
عملكرد فعاليت هاي اجرايي
عملكرد به اصوا مديريت پروژه و
و....
مورد نظر سنجي قرار گيرد
پيشاپيش از همكاري و در خواست از همكاران براي راي دهي به عملكرد شركت كمال تشكر را دارم
ممنون
از مجموعه ای که شخصیتی به نام ف یکه تازی میکند نباید انتظار زیادی داشت. کسی که رابطه را جایگزین ضابطه کرده و روز به روز بر حوزه قدرت خود می افزاید و منابع سازمانی را قربانی اهداف شخصی خود میکند. جای بسی تعجب است که کسی هم اعمالش را رصد نمیکند. شرکت نفت و گاز پارس بستر مناسبی برای رشد چنین شخصیتهایی است.
gdfdf
در این سیستم کلا ه چی نالایق تر باشی بیشتر رشد میکنی.
نمونه اش احمدی نژاد که مردم دستش سگ نمیدن ببره بگردونه.
شما منتظر رشد بیشتر این آقا و امثالهم باشید
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی