آخرین اخبار
فراتر از نفت

خودکفایی در تعمیر و بازسازی تجهیزات مخابراتی در آغاجاری

شرط آزاد سازی قیمت بنزین

جزئیات قرارداد جدید نفتی سعودی‌ها

اشتهای آسیا برای نفت خاورمیانه کم شد

بنزین در تایوان رایگان شد

هشدار آمریکا به روسیه درمورد ایران

بخش خصوصی علاقه مند خرید نفت در بورس است

صادرات نفت ایران متوقف شدنی نیست

قاچاق روزانه بنزین به مرز غیر قابل تحمل رسید

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

بازتاب ترور خاشقجی در بازار نفت

دستگیری سارقان حرفه ای نفت در کردستان عراق

باید سیستم شفافی برای سوخت ایجاد شود

پیش‌بینی ۵ساله صنعت پتروشیمی ایران

تولید نفت لیبی افزایش می‌یابد

عربستان: کاهش صادرات نفت ایران را نمی‌توانیم جبران کنیم

این سرزمین نفت‌خیز برق ندارد

به آقای ترامپ پیشنهاد میکنم دست از تحریم نفت ایران بردارد

آغاز ثبت نام مسابقات ورزشی بازنشستگان نفت

گردشی تاریخی در "خرمکوشک"

جزئیات عرضه ارز پتروشیمی‌ها در نیما

مدیران شرکت نفتی سوئدی متهم شدند

تغییر نرخ خوراک پالایشگاه‌ها از فردا

بررسی نحوه عرضه نفت در بورس در کمیسیون انرژی

مهر تائید مجدد استاندارد بر محصولات تولیدی نفت پاسارگاد

باید سوخت دو نرخی شود

۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۸کد خبر: 100083
قره خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره گیری از کارت سوخت نمی تواند مصرف سوخت را کنترل کند چرا که باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می گیرند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که برای احیای دوباره کارت های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است گفت: احیای دوباره کارت سوخت می تواند در جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت موثر باشد.

 اسدالله قره خانی با بیان اینکه احیای کارت سوخت از مدت ها قبل در رسانه ها مطرح شده است، افزود: بالا رفتن مصرف سوخت به دلیل افزایش سفرهای تابستانی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات تابستانی به علت افزایش نرخ ارز قاچاقچیان به فکر قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شرقی و جنوبی افتادند، اظهارداشت: احیای کارت های سوخت عامل کاهنده قاچاق این کالای با ارزش است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق تبصره 17لایحه بودجه استفاده از کارت سوخت یا افزایش نرخ سوخت رای نیاورد و حذف شد.

وی با تاکید بر اینکه احیای دوباره کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت نقش آفرین است، گفت: بهره گیری از کارت سوخت در سال 88 به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است.

قره خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره گیری از کارت سوخت نمی تواند مصرف سوخت را کنترل کند چرا که باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می گیرند.

وی اظهار داشت: گروه اول کسانی را در بر می گیرد که خودروهای آنها با حجم موتور بالای دو هزار سی سی بوده و گروه دیگر نیز کسانی را شامل می شود که طی سال های اخیر خودرو خریداری کرده اند که تعداد آنها هم زیاد است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حفظ حقوق افراد گروه دوم باید تمهیداتی ویژه اندیشیده شود، ادامه داد: برای احیای دوباره کارت های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در پایان با اعلام این مطلب که دو دیدگاه در مجلس درباره اختصاص سهمیه سوخت وجود دارد، یادآور شد: طبق یک دیدگاه سوخت به خودرو و طبق دیدگاه دیگر باید به شماره ملی افراد اختصاص یابد که هنوز دراین باره تدابیری اندیشیده نشده است.

 

 

منبع:تسنیم

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما